Transparent forbes.pl

Konto firmowe to jedno z najważniejszych narzędzi niezbędnych do prowadzenia biznesu. Dobrze dobrane pomoże ci prowadzić i rozwijać firmę. Czym się kierować przy jego wyborze? Oto kilka wskazówek.

Prowadzenie własnej firmy to pierwszy krok do niezależności, ale i konieczność zarządzania finansami. Aby robić to prawidłowo i rzetelnie, przydatne jest konto firmowe w banku. Konto firmowe ułatwia rozliczenia z klientami, ZUS-em i urzędem skarbowym oraz pozwala zachować przejrzystość w planowaniu budżetu firmy. Co ważne, można dobrać do niego produkty i usługi, które usprawnią prowadzenie i rozwój biznesu.

Co wziąć pod uwagę przy wyborze konta firmowego?

Warto się zastanowić, jakie są potrzeby twojej firmy i z czego będziesz najczęściej korzystać. Zwróć uwagę na:

  • opłaty za prowadzenie konta głównego i kont pomocniczych,
  • opłaty za przelewy do ZUS i US,
  • opłaty za prowadzenie rachunku walutowego,
  • opłaty za przelewy krajowe i zagraniczne,
  • opłaty za kartę płatniczą do konta,
  • funkcje aplikacji mobilnej,
  • dodatkowe usługi, które oferuje bank, np. terminal POS czy kantor internetowy dla firm.

To nie wszystko. Jeśli zależy ci na możliwości bezpośredniego kontaktu z doradcą bankowym, zwróć uwagę, które banki w twoim mieście mogą obsłużyć cię w swoim oddziale. Sprawdź też, jak wygląda ich sieć darmowych bankomatów.

Które konto firmowe wybrać?

– Naszą intencją, jako największego banku w Polsce, jest wspieranie przyszłych i aktualnych przedsiębiorców w rozwijaniu ich biznesów. Mamy szereg narzędzi i usług, którymi chcemy wspomóc właścicieli mikro- i małych przedsiębiorstw, aby mogli swobodnie skupić się na prowadzeniu własnej firmy, a bank ma im pomóc, dostarczając najlepsze rozwiązania – mówi Marcin Szymkowiak, dyrektor Pionu Marketingu w PKO Banku Polskim.

W PKO Banku Polskim możesz wybrać PKO Konto Firmowe lub PKO Konto Firmowe Premium. Konto firmowe założysz wygodnie przez serwis iPKO, aplikację IKO, stronę internetową banku lub w jednym z ponad 1100 oddziałów i agencji PKO Banku Polskiego w całym kraju.

PKO Konto Firmowe przeznaczone jest dla mniejszych firm, w tym dla klientów rozpoczynających działalność gospodarczą. Wygodnym rozwiązaniem jest otworzenie konta wraz z równoczesną rejestracją firmy w CEIDG. Wystarczy złożyć jeden wniosek w serwisie iPKO, aplikacji IKO lub oddziale banku.

Z kolei PKO Konto Firmowe Premium powstało z myślą o małych i średnich firmach, które potrzebują bardziej zaawansowanych usług i produktów.

Otwierając konto firmowe w PKO Banku Polskim, jeśli będziesz aktywnym klientem, możesz liczyć na prowadzenie konta za 0 zł. Warto podkreślić, że w ramach PKO Konta Firmowego rachunek główny i konta pomocnicze mogą być zwolnione z miesięcznej opłaty za prowadzenie, jeżeli wpłynie na każde z nich min. 2 tys. zł miesięcznie. W serwisie iPKO lub aplikacji IKO zlecisz bezpłatnie przelewy do ZUS-u i urzędu skarbowego.

Przedsiębiorcy, którzy zamierzają sprzedawać swoje towary lub usługi za granicę, powinni zwrócić uwagę na opłaty za przelewy walutowe. PKO Bank Polski realizuje ich ok. 300 tys. miesięcznie dla małych firm.

Wydawana do kont firmowych karta debetowa Visa jest kartą wielowalutową, co oznacza, że jedna karta może być wspólna do rachunku w złotych i rachunków pomocniczych, które bank oferuje aż w 19 walutach obcych. Każdy z rachunków walutowych także może zostać zwolniony z miesięcznej opłaty za prowadzenie przy minimalnych wpływach 2 tys. zł miesięcznie na dany rachunek.

Z kolei karta PKO Visa Biznes Wielowalutowa będzie bezpłatna, jeśli zrobisz pięć transakcji w miesiącu. Kartą można zarządzać online w serwisie iPKO, wpłacać złotówki w bankomatach PKO Banku Polskiego, wypłacać gotówkę w kraju i za granicą oraz płacić w internecie bez przewalutowania (mogą mieć zastosowanie opłaty operatorów bankomatów lub akceptantów). Firma nie płaci za wydanie dowolnej liczby kart debetowych. Wpłaty firmową kartą debetową we wpłatomatach PKO Banku Polskiego do 50 tys. zł miesięcznie są bezpłatne.

– Rocznie PKO Bank Polski otwiera blisko 100 tys. rachunków dla firm. Są to zarówno przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają nową działalność, jak również podmioty, które od lat funkcjonują na rynku. Klienci cenią kompleksowy zakres usług, które dostarczamy zarówno w zakresie transakcyjności, oferty kredytowej, jak i usług wspierających prowadzenie biznesu, także online. Dodatkowo nasi certyfikowani doradcy są gotowi do udzielenia wsparcia na każdym etapie rozwoju firmy, oferując klientom swoje doświadczenie i najwyższy poziom obsługi – podkreśla Mariusz Dymowski, dyrektor Pionu Produktów Detalicznych i Firm w PKO Banku Polskim.

Co jeszcze usprawni pracę w twojej firmie?

Wygodna i funkcjonalna aplikacja mobilna, dzięki której będziesz mieć dostęp do banku w dowolnym miejscu i czasie. Aplikacja mobilna IKO, którą oferuje PKO Bank Polski, ma ponad sto funkcji (m.in. kantor internetowy, płatności za parking, skanowanie faktur) i ciągle przybywa w niej nowych możliwości, które ułatwiają codzienną kontrolę finansów i zarządzanie firmą.

Drugi ważny element to bliskość oddziałów i rozwinięta sieć bankomatów oraz możliwość korzystania z wpłatomatów i wrzutni gotówki. Dostęp do wpłat i wypłat gotówki jest jedną z najważniejszych potrzeb wielu firm. W zależności od tego, jaki prowadzisz biznes, gdzie i w jakiej formie, może się okazać, że zawożenie albo przywożenie gotówki pochłania bardzo dużo czasu. Dlatego już na etapie wyboru konta firmowego warto sprawdzić, czy w pobliżu znajduje się bankomat, wpłatomat lub oddział, z których będzie mogła korzystać twoja firma.

Niekwestionowanym liderem w dostępie do największej sieci oddziałów i bankomatów na terenie całego kraju jest PKO Bank Polski.

Terminal płatniczy w telefonie?

Przedsiębiorcy, którzy korzystają z konta firmowego w PKO Banku Polskim, mogą dostać potrzebną im liczbę terminali płatniczych. Dostawcą terminali i usług rozliczania transakcji jest lider polskiego rynku płatności elektronicznych – eService. Oprócz terminali stacjonarnych i przenośnych eService oferuje mobilne urządzenia typu SmartPOS, a także aplikację eService tom, która umożliwia bezpieczne przyjmowanie płatności kartowych za pomocą smartfona z systemem Android i NFC.

Dodatkowo firma może skorzystać z pełnego dofinansowania kosztów obsługi transakcji płatniczych na terminalu POS lub terminalu w smartfonie. Takie dofinansowanie mogą dostać przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają działalność gospodarczą lub nie korzystali do tej pory z terminali płatniczych. Dzięki Programowi Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego Polska Bezgotówkowa otrzymają refundację kosztów najmu wybranego terminala przez pierwsze 12 miesięcy oraz zwolnienie z prowizji za przyjmowanie płatności kartami Visa i Mastercard do łącznej kwoty obrotu 100 tys. zł przez pierwsze 12 miesięcy.

Własna firma to wielka satysfakcja i wyzwanie. Dlatego warto poszukać stabilnego partnera finansowego, dzięki któremu skupimy się na prowadzeniu własnej działalności, a rolą banku będzie dostarczanie najlepszych rozwiązań na każdym etapie jej rozwoju.

Źródło: www.forbes.pl