mgr inż. Wojciech Słowik
Sekretarz Gminy Świlcza
Tel.: +48 17 86 70 150
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
____________________________________________________
Do zakresu zadań Sekretarza należy w szczególności :
- prowadzenie spraw Gminy powierzonych przez Wójta,
- opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu oraz innych zarządzeń dotyczących spraw organizacyjnych,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad działalnością Urzędu,
- nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny i prawa przez pracowników Urzędu,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu dotyczących podziału zadań,
- koordynowanie właściwej obsługi Rady i jej Komisji,
- zapewnia poprawność formalno-prawną pism, decyzji administracyjnych i projektów aktów prawnych Wójta i Rady,
- nadzór nad terminową i rzetelną realizacją uchwał Rady,
- koordynowanie spraw związanych ze współpracą Gminy z innymi organami, instytucjami i organizacjami,
- opracowanie imiennych upoważnień dla pracowników Urzędu
- dbanie o doskonalenie zawodowe pracowników,
- współdziałanie z sołectwami,
- organizowanie działalności kontrolnej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych gminy,
- organizowanie prac związanych z wyborami i referendum jako pełnomocnik ds. wyborów,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów ławników do sądów powszechnych,
- czuwanie nad terminowością wykonywania zadań Urzędu,
- koordynacja spraw dotyczących oceny pracowników samorządowych,
- nadzoruje obieg informacji w Gminie i w Urzędzie,
- zapewnienia dostęp do aktualnych uchwał Rady i zarządzeń Wójta poprzez zamieszczenie ich na stronach internetowych Urzędu,
- sprawowanie nadzoru nad zapewnieniem kompletności i zgodności z prawem dokumentacji systemu kontroli zarządczej; współpraca w tym zakresie z kierownikami komórek organizacyjnych Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy, w tym doradztwo w sprawach dotyczących zasad funkcjonowania kontroli zarządczej,
- sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad Referatem Organizacyjno-Administracyjnym i Promocji,
- koordynowanie przygotowania Wójtowi odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne organów kontroli,
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
W ramach wykonywanych zadań Sekretarz:
- uprawniony jest do sprawowania kontroli pracy pracowników zatrudnionych w komórkach organizacyjnych oraz wydawania im poleceń służbowych,
- uprawniony jest do występowania do Wójta z wnioskami dotyczącymi usprawnienia organizacji pracy Urzędu,
- uprawniony jest do żądania bieżących informacji i wyjaśnień od pracowników wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu.